IDEA Klinik Basur Tedavi Merkezi  İstanbul'da ki Klinikler  Diğer Basur Tedavi Merkezleri
Basur Tedavi Merkezi

Bir çok hastalıkta olduğu gibi Hemoroid (Basur) hastalarında da belli başlı bulgu ve belirtiler görülür. Kişi bunlara dikkat etmesi halinde sorunun ilerlemesine fırsat vermeden en basit tedavi yöntemleri ile sağlığına kavuşabilir. Peki basur hastalarında görülen belirti ve şikayetler nelerdir? şimdi dilerseniz en önemlisi olan makat kanamasından başlayalım.

Bulgular

Makat Kanaması (İç Basur’da)
Evet arkadaşlar en belirgin yönü dışkılama esnasında kanama problemi diyebiliriz. Sorunun ilk ortaya çıktığı anda başlayan bu sorun sürekli devam etmektedir. İlk etapta sadece kanama olup, ağrı problemi ile karşılaşılmaz.

Basur Kanaması Neden Olur? Bu hususa geçmeden önce hastalığın yapısını bilmek gerekir. Genelde kabız ve dışkılama esnasında çık ıkınan insanlarda görülmektedir. Çünkü çok fazla ıkınma makat bölgesinde yer alan toplardamarların genişlemesine, onları sarmalayan makat kaslarının ise gevşemesine neden olmaktadır. Kasların gevşemesi ile birlikte toplardamar genişleyerek ilk etapta anüs iç kısmında hafif bir şişlik olarak ortaya çıkmaktadır. Dışkılama esnasında dışkı bu şişliğe temas ederek kanamasına neden olur. Genelde dışkı bitmesi ile birlikte kanama son bulmaktadır.

Kadınlarda Kansızlığa Neden Olabilir: Genelde çok fazla ciddiye alınmayan, yada utanma problemi ile tedavisi sürekli ertelenen makat kanaması maalesef insanlarda kansızlığa neden olmaktadır. Özellikle kadınlara özgü bir durum olan adet kanaması ve basur kanaması bir araya geldiğinde insan vücudunda bulunan 5-6 litre düzeyinde kanın düşmesine neden olmaktadır. Yorgunluk, bayılma ve saç dökülmesi gibi sorunlara neden olan kansızlık tedavisi yada demir yönünden zengin gıdalar tüketmek gerekir.

Makat Kanaması Sadece Basur Nedeniyle Olmayabilir!
Önemli bir hususu daha aktarmak istiyorum. Öncelikle anüste görülen tüm kanamalar basur olduğu anlamına gelmez. O nedenle kendi kendinize ilaç, krem vs almak yerine mutlaka makat hastalıkları alanında tecrübeli (Proktoloji) uzmanlarına muayene olabilirsiniz. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yaşıyorsanız IDEA Basur Tedavi Merkezinde SGK mensubu hastalara ücretsiz muayene imkanı sunulmaktadır. Kadınsanız ve erkek doktorlara muayene olmaya utanıyorsanız Bakırköy kliniğimizde görev yapan genel cerrahi (proktoloji) uzmanı Op. Dr. Seher ŞİRİN’e randevu alabilirsiniz.

Muayene olmalısınız çünkü makattan kan gelmesi sadece basur hastalığı belirtisi anlamına gelmez. Can yanması ile birlikte kanama olması Anal Fissür problemini işaret ederken yine aynı şekilde rektum ve barsak kanseri gibi kötü hastalıklarda anüste kanamaya neden olmaktadır. Aynı şekilde tek sorun makat olmayıp barsak sorunu olabilir. Burada hekim tecrübesi çok önemli olup, mutlaka parmak muayenesi, anoskop ve gerekli görülmesi halinde kolonoskopi gerekebilir.

Makat İç Kısmında Meme Oluşması
Evet arkadaşlar kanama problemine ek olarak hastalık ilerledikçe makat iç kısmında meme oluşmaktadır. Özellikle 2. derece oluşu ile birlikte daha anlaşılır hale gelen basur memesi için doktorlar genelde parmakla muayene yapmaktadır. 3. Derece olması halinde ise oluşan meme dışkılama esnasında makat dış kısmına çıkabilmektedir. Genelde dışkılama bitince tekrardan geri girmekte yada dikkatli olarak kişi kendisi parmağı ile içeri sokması gerekir. Aksi halde Tromboze Hemoroid dediğimiz basur boğulması oluşur ve dayanılmaz ağrılı bir süreç başlamış olur. 4. Derece olması halinde ise basur memesi sürekli makat dış kısmında bulunmaktadır. Yani bakıldığında şişlik kolayca görülmektedir. O nedenle doktorlar muayene esnasında çok fazla bir şey yapmasına gerek yoktur. Çünkü sorun kolayca görülmektedir.

Basur Nasıl Oluşur İzle (Animasyon)
Sorunun nasıl ortaya çıktığını ve zamanla derecesinin nasıl arttığını gösteren kısa süreli animasyon görüntülerine bakarak konumuza devam edelim. Yani tedavi için geç kaldığınızda ne olduğunu görebilirsiniz.

Makat Ağrısı (3. ve 4. Derece Hastalarda)
Aslına bakarsanız anüs bölgesi hastalıklarında en az ağrı görülen hastalık genelde hemoroid diyebiliriz. Özellikle ilk başlarında kanama dışında çok fazla belirti ve şikayeti olmayıp, daha çok 3. ve 4. derece haline gelmesi ile ağrı görülür. Ağrının oluşmasında memenin boğulması neden olmaktadır. Makat kasları arasında sıkışan meme boğularak yaklaşık 1 ay sürecek bir ağrıya neden olmaktadır. İlk 1 haftası çok şiddetli olup, geri kalan 2-3 hafta ise etkisi azalarak devam etmektedir.

Anal Hematom İle Basur Karışabilir: Sizde herhangi bir kanama vs olmadan ani bir şekilde ağrı ortaya çıktıysa burada daha çok anal hematom dediğimiz makatta pıhtı toplanması öne çıkmaktadır. Yine aynı şekilde kabızlık ve ıkınma probleminin neden olduğu Anal Hematom anal bölge hastalıkları arasında en çok ağrı yapan sorunlardandır.

Kesin Teşhis İçin Doktor Muayenesi Gerekir
Evet arkadaşlar konumuzun sonuna geldiğimizde son olarak yukarıda belirtilen şikayetlerden bir yada bir kaçını yaşıyorsanız mutlaka bir doktora (Proktoloji Uzmanına) muayene olmanız gerekir. Dilerseniz sorularınızı uzmanlarımıza sorabilirsiniz. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir ömür diliyoruz.

Basur Belirtileri Nelerdir? için 121 yorum yapılmış

Max

Hocam merhaba ben amerika da ogrenciyim ve tedavi ucretleri cok pahali oldugu icin simdilik hastaneye gidemedim. Makatimin dis kisminda dis hemoroid diye tanimlanan seye benzeyen ve makat agzina dogru incelen sislik var.
Ne yapmaliyim bilmiyorum ilac tedavisi yada online tani mumkun mu ?
Tesekkurler
Op Dr Atilla Kaya